top

 

Witamy na stronie internetowej czasopisma filozoficznego „Homo communicativus”. Pismo powstało wiosną 2006 roku i ukazuje się w rytmie rocznym – w wersji drukowanej i elektronicznej.

Alfabetyczny spis autorów według tytułów:

 

Artykulacja i percepcja w perspektywie psycholingwistycznej KRÓL Anna
Cywilizacja zabawy. Próba spojrzenia w przyszłość SZEJA Jerzy Zygmunt 
Czas bohaterów. Badania postaci w komputerowej grze fabularnej PISARSKI Mariusz, SIKORA Dorota 
Edukacyjna funkcja gier w dobie „cywilizacji zabawy” SURDYK Augustyn 
Edukacyjne gry off-line i on-line oraz inne elementy IT w przygotowaniu studentów UG do nauczania L2 HOFMAN Agata
Edyta Stein. Poszukiwanie prawdy drogą do komunikacji WIJAS-PODURGIEL Magdalena
Etyka bohaterów narracyjnych gier fabularnych MOCHOCKI Michał 
Filozofia jako wezwanie do konwersji MICHALSKI Wojciech
Filozofia Richarda Rorty’ego jako spełnienie snów Ludwiga Wittgensteina MUSIAŁ Maciej
Food, pets or gods? Different attitudes to animals in non-western cultures ŁUKOSZEK Dominika
Forma jest przekazem GULIŃSKA Hanna 
Germany – A Ludorado. An introduction to the German board game market and the possibilities it offers STŐCKMANN Britta, JAHNKE Jens 
Główne założenia poznania rozproszonego a sposób opisywania procesów poznawczych w określonej wspólnocie PODGÓRSKI Jacek Seweryn
Gra w życie – życie w grze. Dodekafoniczne „obowiązki” Georgesa Pereca – La vie mode d’emploi BARSKA Joanna 
Gracz racjonalny? Przyczynek do metodologii nauk społecznych ZAJĘCKI Maurycy 
Gród Kazimierzowski – projekt MOCHOCKI Michał 
Gry „browserowe” nowym wcieleniem rozrywki elektronicznej WOŁKOWSKI Paweł 
Gry a rzeczywistość. Tożsamość czy komplementarność? JABŁOŃSKI Arkadiusz 
Gry edukacyjne w nauczaniu chemii GULIŃSKA Hanna 
Gry i zabawy pobudzające zmysły w nauczaniu języka angielskiego jako L2 KRASZEWSKA Kamila 
Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych dzieci w młodszym wieku szkolnym w kontekście wielokulturowości JAROSZEWSKA Anna 
Gry i zabawy w nauczaniu L2 dzieci w wieku 7-9 lat z wykorzystaniem elementów wiedzy o świecie w kontekście inteligencji wielorakich Gardnera MOTYKA Monika
Gry i zabawy w perspektywie performatyki. O potrzebie badań interdyscyplinarnych w ludologii? SKÓRZYŃSKA Agata 
Gry jako media – media jako gry. O możliwej perspektywie badań nad nowymi mediami ARGASIŃSKI Jan 
Gry komputerowe a analfabetyzm funkcjonalny i informacyjny DREWS Marcin 
Gry komputerowe jako apoteoza konsumpcjonizmu (na przykładzie Desperate Housewives: The Game) JANKOWSKA Aleksandra 
Gry w inność. Zastosowanie gier interakcyjnych w edukacji międzykulturowej na obszarze konfliktu społecznego (na przykładzie Kosowa) FLEISCHEROWICZ Łukasz 
Horyzontalny bliźni a wertykalny partner – o japońskich grach społecznych i komunikacyjnych JABŁOŃSKI Arkadiusz 
Integrująca funkcja technik ludycznych w nauczaniu języka obcego na studiach neofilologicznych – założenia badawcze HOSTYŃSKI Paweł 
Internet jako przestrzeń publiczna, net art jako sztuka publiczna WŁODARCZAK Maciej
Jeżeli nie edukacja, to co? Pedagogika międzykulturowa jako odpowiedź na rzeczywistość społeczeństwa wielokulturowego LENARTOWICZ Izabela
Język a podróż KULCZYCKI Emanuel 
Językowe procesy konstytuowania rozumu i wiedzy na podstawie teorii krytycznej szkoły frankfurckiej KANDULSKI Stanisław
Kabaret jako gra. Na materiale skeczu „Kopernik” Kabaretu Moralnego Niepokoju MADEJ Joanna 
Karnawalizacja jako pojęcie ludyczne BEŁKOT Andrzej
Kilka uwag o NIEwchodzeniu w rolę CHMIELEWSKA-ŁUCZAK Dorota, MATKOWSKI Cezar 
Klasyfikacja interakcji w grach typu Role-Playing Games oraz relacje komunikacyjne i dydaktyczne w technice gier fabularnych SURDYK Augustyn 
Komunikowanie a wymiana informacji – pytanie o zakres pojęcia komunikacji WENDLAND Michał
Kultura europejska wobec "świata półksiężyca". Trudności i perspektywy komunikacji międzykulturowej IWANICKI Juliusz
Kultura materialna Indii we współczesnym świecie komunikacji międzykulturowej IWANICKI Juliusz
Le Différend Jeana-Francoisa Lyotarda WIŚNIEWSKI Łukasz
Moderny charakter koncepcji wychowania estetycznego Fryderyka Schillera GAŁKOWSKI Paweł
Motyw komunikacji (międzykulturowej) w literaturze science-fiction ZAJĘCKI Maurycy 
Narracja i dialog. Zastosowania psychologii narracyjnej w badaniu narracyjnych gier fabularnych KRAWCZYK Stanisław 
Negocjacje międzykulturowe KAJA Anna
O grach tekstowych, czyli dlaczego warto pisać nowele kryminalne na studiach neofilologicznych? KĘDZIA-KLEBEKO Beata 
O projektach międzynarodowych języków pomocniczych KOMAR Natalia
Oulipijski Matrix. Gry światów w powieściach Raymonda Queneau MAZIARCZYK Anna 
„Paradygmat gry” w uczeniu się polityki. Doświadczenie dydaktyki akademickiej KASIANIUK Krzysztof 
Performatywność jako sposób organizujący ponowoczesny świat władzy i wiedzy POPEK Paulina
Perspektywy zastosowania gier symulacyjnych w edukacji – teoria i praktyka RIZZI Paola, WOŹNIAKIEWICZ Joanna M. 
Piosenka jako element ludyczny na lektoracie języka włoskiego JEŻEWSKA Magdalena 
Playing by the book. Literature and board games at the beginning of the 21st century STŐCKMANN Britta, JAHNKE Jens 
Przegląd algorytmów sztucznej inteligencji stosowanych w grach komputerowych WARDZIŃSKI Krzysztof 
Pytanie o etykę pracy Sylwia Nowak 
Relatywizm komunikacyjny a problem międzykulturowego porozumienia WENDLAND Michał
Rozrywkowe skrzywienie – kiedy dokuczliwość społeczna gier komputerowych przekroczy dopuszczalny poziom? KLIMCZUK Andrzej 
Rozrywkowe skrzywienie – kiedy dokuczliwość społeczna gier komputerowych przekroczy dopuszczalny poziom? KLIMCZUK Andrzej 
RPG na lekcji języka hiszpańskiego. Poszukiwacze skarbów GÓRSKA Weronika 
Semantyczna teoria prawdy a zwrot lingwistyczny JARZEWICZ Agnieszka
Status komunikologii – przyczynek do dyskusji KULCZYCKI Emanuel 
Strasburg – miasto pogranicza. Przestrzeń miejska w perspektywie historycznej jako element kształtujący tożsamość społeczności Strasburga PRACZYK Małgorzata
Stymulacja nauczania komunikacji interkulturowej za pomocą gier interkulturowych ANDRZEJEWSKA-KWIATKOWSKA Joanna 
Sylwetka naukowa profesora Waldemara Pfeiffera SURDYK Augustyn 
Symbol, mit, metafora – w poszukiwaniu genezy języka SKORCZYK Magdalena
Sytacja naukowych periodyków elektronicznych na przykładzie czasopisma „Homo Communicativus” KULCZYCKI Emanuel 
Szalony Chińczyk – niekonwencjonalna lekcja powtórkowa GÓRSKA Weronika 
Świat graczy SZEJA Jerzy Zygmunt 
Tamburyno w rozwoju gier ruchowych na Górnym Śląsku MOŚNY Jacek 
The Wall Falls – What Next? SZCZYGIELSKA Marianna
Tożsamość i osobowość w relacjach gracz-postać w grach fabularnych MATKOWSKI Cezar 
Utopia języka doskonałego w europejskim kręgu kulturowym KULCZYCKI Emanuel 
Używamy języka czy język nas używa? KUNIKOWSKA Anna Maria
Wertykalne i horyzontalne gry językowe w niemieckim dowcipie językowym JURASZ Alina 
Wittgenstein i zwrot lingwistyczny RORTY RICHARD
Wobec Realnego Innego. Slavoj Žižek i kryzys multikulturalizmu BEDNAREK Joanna 
Wpływ różnic kulturowych na interfejs użytkownika w aplikacjach komputerowych OWSIAK Michał
Wywiad z dr Agnieszką Dodą na temat jej pracy doktorskiej Pośpiech i cynizm. Wokół teorii dyskursów Jacquesa Lacana KOWALCZYK Wojciech
Zoosemiotics as a new perspective RADOMSKA Marietta
Zwrot lingwistyczny – 40 lat po WIŚNIEWSKI Łukasz